10 funcționalități gratuite pentru afacerea ta

Află care sunt cele mai recomandate funcționalități gratuite oferite de Google pentru business-ul tău. Poți avea un control mai bun asupra rezultatelor motoarelor de căutare despre serviciile tale cu o investiție minimă. Cu ajutorul lor, dar și al unui site de prezentare optimizat, vei obține rezultate organice mai bune, iar poziția ta va fi în topul celor mai relevante.

 

Chrome

Din punct de vedere cronologic, am considerat că primul pas este intrarea în spațiul virtal, iar pentru accesarea oricărei pagini web vom avea nevoie de un browser. Google Chrome promite o serie de funcționalități third-party care pot îmbunătăți (sau îngreuna, dacă se face abuz) experiența online. Printre acestea găsim plugin-uri de Analytics și grafice despre accesul detaliat pe fiecare pagină a site-ului tău, cu numărul de utilizatori, comportamentul și datele lor demografice, agregatoare de conținut și manageri de postări, statistici, informații avansate despre paginile web și conținutul lor, și așa mai departe.

Unui utilizator avansat, aceste funcționalități îi vor dezvălui informații relevante despre potențiali clienți, curente la modă și căutări de top. Toate aceste date pot fi folosite în scop comercial, pentru stabilirea de noi strategii și campanii de promovare.

 

Search

Cel mai important motor de căutare folosit atât în România, cât și pe plan global este Google Search. Acesta folosește algoritmi care măsoară relevanța fiecărei informații de pe internet (fie ea pagină de servicii, articol de blog, imagine, clip video, ș.a.m.d.) servind-o ca rezultat organic în urma unei interogări („căutări pe Google”). Cu cât produsul tău media este mai bogat în informații relevante pentru cel care a pornit căutarea, cu atât mai bun va fi rezultatul tău în lista de răspunsuri. De aici pornește lupta pentru prima pagină a motorului Google pentru fiecare prestator de servicii.

Principiul algoritmilor vizează în mod direct metadatele (informațiile scurte care descriu alte informații) și vizitele anterioare pe paginile respective. Cu cât a primit mai multe vizite un anumit produs / serviciu / pagină / articol / videoclip de pe site-ul tău pentru un anumit cuvânt cheie căutat, cu atât mai mult devine mai relevant pentru respectivul produs, după acea căutare.

Pentru a înțelege mai ușor acest principiu, putem lua exemplul interogării pe Google a expresiei „pizza Cluj”, care ne va aduce o serie de rezultate diferite, dispuse pe mai multe pagini. Acestea, în principiu, vor fi pizzeriile de pe raza orașului Cluj-Napoca și împrejurimi, care și-au optimizat fiecare site-ul pentru cuvântul cheie pizza Cluj. Aici, metadata site-ului lor este respectivul cuvânt cheie, iar relevanța este dată de numărul de vizite pe care acel site l-a primit, după această căutare.

Ex.: Meșterul pantofar al satului este recunoscut și recomandat de către săteni ca fiind „meșter pantofar” (cuvânt cheie), deoarece el este în primul rând meșter (metadata 1) care repară pantofi (metadata 2), iar în al doilea rând sătenii au apelat în nenumărate rânduri la serviciile sale de „reparații pantofi” (un alt posibil cuvânt cheie).

După acest principiu, rezultatele de pe Google Search (în cazul ideal) nu vor afișa niciodată rezultate care nu au legătură cu căutarea inițială, iar dispunerea lor va fi în funcție de relevanța câștigată în timp, la fel ca încrederea pe care a primit-o și meșterul pantofar.

 

Gmail

Acest serviciu oferit de Google are o importanță multiplă pentru utilizatorii care îl folosesc. Crearea unui cont de Gmail îți oferă acces la toate funcționalitățile avansate, atât pe plan personal, cât și business. Într-o altă ordine de idei, acesta îți oferă:
– adresă de e-mail;
– cont de Google+ (atât personal, cât și pentru companie);
– cont de YouTube (atât personal, cât și pentru companie);
– acces la Analytics;
– acces la Webmaster Tools;
– acces la AdSense;
– acces la Google Trends, AdWords, Display;
– acces la căutări avansate (Scholar, Books, News, Imagini, Video, …);
– acces la Google Maps;
– … + un întreg Alphabet de alte servicii și funcționalități.

 

Google+

Aceasta este rețeaua de socializare a celor de la Google, pe care trebuie s-o folosești în mod imperativ, dacă ești deținătorul unei afaceri (și mai important dacă ai unul sau mai multe sedii lucrative). Deși acest serviciu nu se bucură de o foarte mare popularitate, din fericire oferă un boost puternic business-ului tău în mediul online.

Folosind Google+ pentru companie, vei putea obține rezultate mai detaliate, mai numeroase și mai relevante pe pagina de rezultate.

 

YouTube

Este echivalentul modern al învechitei televiziuni. Această rețea de conținut multimedia este cea mai populară și mai de efect în rândul consumatorilor online. Timpul petrecut de aceștia vizualizând conținut video, poate fi exploatat la maximum prin diferite campanii de promovare.

 

Google Maps

Câștigă cât mai multă vizibilitate atât în mediul online, cât și pe hărțile GPS, aplicațiile mobile de tip „spune-mi unde găsesc cel mai apropiat restaurant pe o rază de câțiva kilometri”, care se va transforma cel mai sigur în achiziții. Fii prezent pe toate gadget-urile, aplicațiile și site-urile de informații creând un simplu pin pe Google Maps.

 

Analytics

E serviciul cel mai important pentru marketingul online, deoarece poate genera grafice pline de informații despre numărul de vizualizări ale site-ului tău, despre vizitatori, comportamentul lor pe site, achiziții, ș.a.m.d.

 

Docs

Permite accesul a mai multor utilizatori la diferite documente, tabele, formulare, prezentări, dându-le posibilități diferite: de a edita sau de a vizualiza anumite fișiere depozitate pe un server extern. Este foarte util când se lucrează simultan din locuri diferite, la chestionare, etc.

 

Goo.gl

Este un alt tip de funcționalitate relevantă pentru vizitele pe site, care îți spune numărul exact de click-uri pe care un anumit link l-a primit. Se folosește în diferite campanii, pentru a măsura diferite efecte generate de acestea.

 

AdSense

Chiar dacă toată munca de până acum poate părea costisitoare, poți amortiza aceste costuri folosind serviciul AdSense. Acesta îți permite să închiriezi anumite zone alte de pe site-ul tău unor reclame relevante pentru fiecare vizitator în parte.

Folosind toate cele 10 funcționalități gratuite pentru afacerea ta la capacitatea lor maximă, optimizate pentru un site de prezentare, poți obține cele mai bune rezultate în mediul online. Cel mai important factor îl reprezintă scăderea drastică a costurilor de promovare a afacerii tale, fie magazin online, firmă de prestări servicii, etc.

Un alt aspect important îl reprezintă și creșterea gradului de încredere de care business-ul tău se va bucura, ca urmare a creșterii numărului de rezultate și informații relevante.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *