4 motive pentru a trece in mediul online

Prezența în mediul online și alegerea unei strategii inteligente vor reduce în mod sesizabil costurile de promovare, având efecte măsurabile în timp real.

Scopul

Înainte de a porni în mediul online, primul pas este stabilirea unui punct de plecare bine definit. Fie că e vorba de o firmă nouă, un rebranding, sau în cel mai bun caz – extinderea unei afaceri și pe internet, trebuie să poți răspunde la câteva întrebări de genul:

  • Care sunt serviciile pe care le pot oferi?
  • Care este întinderea geografică unde îmi pot exercita activitatea?
  • Ce mă diferențiază pe mine față de concurență? Unde mă situez?
  • Care îmi sunt punctele tari? Dar cele slabe?
  • Cu ce mă va putea ajuta prezența în mediul online?
  • Ce așteptări am de la aceasta?

 

Audiența

La fel cum ai ajuns să îți cunoști afacerea pe dinafară, trebuie să-ți cunoști și consumatorii. Fie că e vorba de cititori ai articolelor tale, specialiști din același domeniu, sau clienți ocazionali, toți pot deveni potențiali cumpărători. Este foarte important să-i întâmpini cu răspunsul deja pregătit, înainte ca ei să își pună întrebarea, facilitându-le accesul la serviciile tale.

Încearcă să-ți definești foarte clar publicul țintă și nevoile lui. Acest lucru se va face simțit în bugetul pe care ești nevoit să-l investești pentru a-ți dezvolta afacerea. Cum orice cauză are un efect declanșator, și diferitele probleme pe care le întâmpini au diferite rezolvări.

Găsește răspunsuri cât mai corecte și detaliate următoarelor întrebări:

  • Care sunt serviciile pe care eu le asigur?
  • Cine are nevoie de aceste servicii?
  • Cine ar cumpăra aceste servicii?
  • Cine este concurența mea directă? Care sunt prețurile lor? Dar calitatea?
  • Care sunt motivele pentru care cumpărătorii m-ar alege pe mine în fața concurenței? Dar invers?
  • Cum mă pot folosi de prezența în mediul online? Ce așteptări am?

 

Bugetul

            Problema cea mai arzătoare a unui întreprinzător este bugetul pe care este dispus să-l investească. De obicei, acesta se stabilește greșit, în funcție de profitul afacerii și doar în cazuri extreme, când firma deja pierde clienți.

„Paza bună trece primejdia rea.”

Măsurile disperate luate în acele momente de urgență nu pot avea ca rezultat creșteri naturale și eficiente ale veniturilor. De cele mai multe ori, investițiile în reclame, Social Media, sau într-un site optimizat nu sunt un răspuns favorabil pe termen scurt.

Prezența în mediul online trebuie privită ca pe o investiție sigură, de lungă durată, care nu îți va crește doar vânzările, dar va fi și cartea ta de vizită în fața posibililor cumpărători. Epoca internetului și a vitezei, decada new media și accesibilitatea oferită de acest mediu face ca piața serviciilor să fie mult mai accesibilă, informațiile să circule mult mai rapid și mai ușor, iar costurile de dezvoltare să scadă dramatic.

 

Potențialul

Cu ajutorul marketing-ului online și al unui site de prezentare, costurile tale de promovare se reduc sesizabil, iar efectele pot fi măsurate în timp real. Îți poți schimba strategia campaniilor chiar și de la o zi la cealaltă, în funcție de rezultatele obținute anterior.

Crează-ți o comunitate dedicată care să te susțină și totodată să-ți ofere feedback direct. Comunică mai bine cu clienții tăi ținându-i în permanență informați și la curent cu toate inovațiile din domeniu. Crește siguranța și încrederea afacerii tale oferindu-le un serviciu de asistență post-achiziție cumpărătorilor, printr-un sistem de e-mail dedicat, sau mesagerie instantă.

Înlătură orice risc care-ți vizează clienții, vânzările, sau afacerea, investind eficient și strategic. Alege oferta care ți se potrivește.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.