Prezența online spune multe despre afacerea ta și potențialii clienți. Creează-ți strategia în funcție de nevoile lor, investind eficient într-un site de promovare.

Pentru a face un calcul coerent, in acest articol vom diseca impreuna investitia ta in mai multe costuri separate, sa intelegi ce reprezinta fiecare in parte. Urmatoarele etape vor fi prezentate sub forma unor pasi logici pentru fi urmati succesiv, in momentul in care te decizi sa treci in mediul online.

Pentru inceput, vreau sa pornim cu o veste buna: costurile sunt relative si depind de ofertele din acel moment. Poti beneficia de reduceri substantiale la achizitionarea unui pachet care sa cuprinda atat domeniul, hosting-ul, dar si serviciile de web design aferente, sau iti poti imparti strategic costurile pentru achizitii defalcate in timp.

1. Domeniul web - reprezinta inregistrarea unui nume unic intr-o baza de date. Se poate achizitiona de la organizatiile dedicate: RoTLD, GoDaddy, etc, firme de gazduire web, sau agentii de creare site-uri. Pretul difera in functie de ofertele promotionale, perioada inregistrarii, extensia (.ro, .com, .eu), etc. Odata achizitionat, domeniul poate fi reinnoit anual sau odata la cativa ani.

2. Alegerea unui hosting este obligatorie pentru ca site-ul tau sa fie accesat online. Din acest moment poti crea adrese de e-mail personalizate. Costurile sunt recursive, fiind stabilite de fiecare furnizor si de optiunile pe care le ofera: numar nelimitat de adrese de e-mail, spatiu mare de stocare, latime de banda considerabila, un numar mare de vizitatori. Acest pachet se achita achitat lunar sub forma unui abonament.

Tipul business-ului pe care-l ai va influenta platforma site-ului. Acum e momentul sa alegi intre: un site de prezentare, un magazin online, blog personal, un forum, o platforma interactiva, s.a.m.d.

3. Crearea site-ului este momentul in care lucrurile incep sa prinda contur. Din acest moment putem vorbi de structura, design, functionalitati. Acesta va fi practic sasiul afacerii tale in mediul online.

Costurile unui site web reflecta gradul de personalizare dorit, nevoia de functionalitati suplimentare, aspectul general al site-ului (se pot folosi interfete deja existente, unele gratuite, altele nu; sau crea unele particularizate business-ulului tau). In aceasta sectiune pot interveni probleme de tip financiar, costurile putand ajunge usor de la cateva sute, la mii de euro.

Vestea buna este ca aceste plati vor fi efectuate o singura data pentru fiecare etapa in parte. Cu ajutorul unei mentenante atente, un site web poate functiona ani buni de la creare si pana la momentul unui upgrade ulterior.

4. Crearea de continut optimizat pentru site este unul dintre pasii de multe ori ignorati de catre beneficiari. Nu de multe ori vei intalni cazuri in care pozele nu sunt taiate la dimensiunea potrivita, textul nu e formatat (aranjat, editat) corespunzator, sau pur si simplu nu e conceput intr-un mod profesionist. Neacordarea unui interes pe masura asupra acestor criterii poate face ca investitia sa fie total inutila, generand frustrari de ambele parti (atat cea a beneficiarului, cat si a executantului).

Costurile implicate sunt cele pentru crearea fiecarui material in parte, fie ca vorbim despre bannere, poze profesioniste, text pentru articole, clipuri audio & video, etc.

5. Ultimul, dar nu si cel din urma pas este mentenanta site-ului. Aceasta etapa, repetata cu regularitate, va asigura conditiile ideale pentru buna functionalitate a pluginurilor sau widgeturilor, mentinerea site-ului actualizat si unui aspect ingrijit. Acest lucru va spori sanatatea site-ului, iar tu te vei putea bucura de el pentru o perioada mai lunga de timp.

Aceste costuri pot fi impartite sub forma unui abonament lunar, cu intretinere continua, sau sub forma unor interventii ocazionale.

Etapizarea acestor pasi evidentiaza costurile unui site web, amintind si beneficiile pe care ni le ofera.