Prezența online spune multe despre afacerea ta și potențialii clienți. Creează-ți strategia în funcție de nevoile lor, investind eficient într-un site de promovare.

Fotografii clare, detaliate, de buna calitate

In cazul in care alegi ca promovarea produselor tale sa fie prin intermediul unui magazin online sau pe retelele de socializare, trebuie sa te gandesti la un buget pe care il vei aloca fotografiei de produs. Odata cu dezvoltarea tehnologiei, consumatorii au devenit mai pretentiosi la calitatea materialelor de promovare pe care le prefera. Apeland la un fotograf profesionist, acesta iti va pune la dispozitie un set de poze clare, detaliate, care sa scoata in evidenta caracteristicile produselor, aducand plus-valoare imaginii tale ca brand.

Focus pe produs, umplere cadru

Pentru a fi puse in cea mai buna lumina, iti recomandam sa folosesti doar fotografiile de produs cele mai reprezentative si corecte din punct de vedere fotografic: clare, luminate, culori reale, incadrate bine.

Cat mai multe unghiuri si detalii ale produsului

Potentialii cumparatori vor sa isi faca o idee cat mai reala despre produsele pe care doresc sa le achizitioneze. De aceea, o buna practica ar fi sa publici imagini reprezentative din cat mai multe unghiuri, din exterior, dar si din interior (daca este posibil). Sunt apreciate pozele de produs care pun accent pe detaliile sau particularitatile aparte ale produselor.

Fundal alb, sau contrastant

Fundalul alb, in fotografia comerciala, poate evidentia cel mai bine culoarea si formele produsului tau, fie ca e vorba de haine, accesorii, bijuterii, etc. In cazul in care obiectul pozat e transparent sau de culoare alba, se poate recurge la fundaluri de diferite culori, atat monocrome, cat si imprimate cu modele, pattern-uri.

Redarea dimensiunilor prin comparare cu alte obiecte familiare

Chiar daca vei specifica dimensiunile produsului tau in sectiunea de detalii/caracteristici, alaturarea unui obiect familiar [banana for scale] il va convinge pe consumator de marimea reala a obiectului din fotografii. Incearca sa fii creativ, apeland la cateva dintre obiectele casnice de la indemana oricui: o pereche de foarfece, un mouse, o pereche de ochelari, o bricheta, o cutie de chibrituri, un telefon, etc.

Lumina naturala, de umplere

Una dintre cele mai importante componente ale unei fotografii de produs reusite este lumina. Aceasta ar trebui sa vina de la o sursa naturala (soarele), sa fie moale (sa umple fiecare centimetru din poza, sa nu produca umbre contrastante) si sa nu denatureze culorile reale ale obiectului fotografiat.

Minimum de editare

Redarea imaginii produselor tale prin fotografii trebuie sa ajute cumparatorul sa isi faca o idee clara si cat mai aproape de realitate despre produsul in sine. De aceea recomandam un minimum nivel de editare (ajustare luminozitate si culoare, corectura linie orizont, mici imperfectiuni), fara a aplica alte filtre foto sau o manipulare de domeniul science fiction.

Excluderea altor obiecte irelevante din cadru

Prezenta altor obiecte in cadrul fotografiei de produs poate sugera consumatorilor includerea acestora in pachetul care urmeaza a fi achizitionat. In cazul in care este necesara introducerea unor obiecte suplimentare pentru evidentierea caracteristicilor produsului promovat, aceasta trebuie marcata prin: jocuri de lumini, edit suplimentar, sau specificat in descriere.

Optimizarea imaginilor

  • dimensiune
  • spatiu de culoare (sRGB or CMYK)
  • extensie fisier (TIFF (.tif/.tiff), JPEG (.jpeg/.jpg), GIF (.gif) and PNG (.png) format)
  • nume, titlu si atribut alt

Standarde pentru fotografiile de produs