Prezența online spune multe despre afacerea ta și potențialii clienți. Creează-ți strategia în funcție de nevoile lor, investind eficient într-un site de promovare.

Pentru a ne pozitiona mai usor in mintea consumatorilor, trebuie sa ne cream o imagine memorabila si recognoscibila. Primul element care ne vine in minte, atunci cand ne gandim la un brand, este logo-ul. Apoi produse, slogan, viziune, public tinta, etc.

Nu orice afacere este un brand, la fel cum nu orice brand este afacere. Brandul este asocierea dintre mai multe elemente care il face unic si diferit fata de ceilalti competitori de pe piata. Pentru a putea defini mai exact conceptul de brand, ne putem raporta la doua dimensiuni:

  • dimensiunea reala, data de domeniul de activitate si strategia de marketing ale brandului (Unique Selling Proposition)
  • dimensiunea perceptiva, data de modul in care publicul percepe actiunile companiei

In procesul de cumparare, consumatorii tind sa aleaga mai mult decat produsul sau serviciul in sine oferite de brand - aleg un intreg univers cultural de semnificatii sociale si personale, cu care se identifica.

Gasind raspuns la urmatoarele intrebari vom putea creiona dimensiunea si directia viitorului nostru brand:

  • Care este misiunea companiei noastre?
  • Care sunt beneficiile ei?
  • Care sunt elementele care ne fac diferiti/mai buni fata de concurenta?
  • Cum aducem un plus de valoare comunitatii din care facem parte?
  • Care sunt valorile cu care vrem sa fie asociat brand-ul nostru?

Desi, in realitate, consumatorul e cel care ne dicteaza strategia de promovare prin nevoile si comportamentul sau, comunicarea continua inspre comunitatea din jurul brandului si dezvoltarea unui proces functional de feedback vor construi notorietatea si reputatia pe care ni le dorim. Astfel, consumatorul - ca reprezentant al comunitatii, devine o parte integranta a procesului de branding.