costul-unui-site-web

Costul unui site web

Cel mai adesea, ne lovim de limite impuse de buget, când vine vorba de costul unui site web. Acest lucru poate fi cu adevărat dăunător afacerii tale, dacă nu găsești o sursă de finanțare pentru dezvoltarea în mediul online.

 

Pentru a putea face un calcul cât mai coerent, în acest articol vom încerca să disecăm împreună suma totală în mai multe costuri mai mici și să îți arătăm, prin exemple, ce anume reprezintă fiecare. Următoarele etape vor fi prezentate sub formă de pași logici care vor trebui urmați succesiv, în cazul în care te hotărăști că e cazul să treci în mediul online.

Pentru început vreau să pornim cu o veste bună: costurile sunt relative, depinzând de fiecare ofertă în parte. Poți beneficia de reduceri substanțiale la achiziționarea unui pachet care să cuprindă atât domeniul, hosting-ul, cât și serviciile de webdesign aferente, sau îți poți împărți costurile pentru mai multe achiziții, în timp.

 

1. Primul și cel mai important pas va fi achiziția domeniului web, sau a numelui după care vei fi găsit în mediul online. Această etapă se poate efectua și fără constrângerea de a trece imediat la următorii pași și reprezintă doar înregistrarea numelui original într-o bază de date, pentru a nu putea fi „furat” ulterior.

Achiziția unui domeniu se face de la organismele dedicate: RoTLD (Romania Top Level Domain), firmele de găzduire web, sau la agențiile de creare site-uri. Prețul practicat de fiecare poate diferi în funcție de ofertele fiecăruia, campanii, cererea pe piață, sau cursul euro / dolar.

Domeniul numele-tău.ro este achiziționat pe viață, rămânând ca celelalte (.com, .org, .en, etc.) să trebuiască a fi reînnoite anual.

costul unui site web

 

2. Alegerea unui pachet de hosting web este obligatorie din momentul în care te-ai hotărât să te dezvolți în online. Din acest moment, după legarea domeniului de serverul care te va găzdui, vei avea posibilitatea de a crea noi adrese de e-mail personalizate și de a trece la pasul următor.

Costurile implicate în această secțiune sunt fixe, fiind determinate de furnizor și de opțiunile pe care le dorești pentru viitorul tău site: un număr nelimitat de adrese de e-mail, spațiu mai mare de stocare, sau o lățime de bandă considerabilă, pentru un număr mai mare de vizitatori. Acest pachet va fi plătit lunar, sub forma unui abonament.

Tipul business-ului pe care vrei să-l duci în online va determina în mod direct platforma site-ului, care, la rândul ei, va avea câteva dintre cerințele de mai sus. Acum e momentul în care va trebui să te hotărăști între: un site de prezentare, un magazin online, blog personal, un forum, o platformă interactivă, ș.a.m.d.

costul unui site web

 

3. Crearea site-ului este momentul în care lucrurile încep să prindă o formă cât de cât vizibilă. Forma pe care acesta o are până în acest moment, ține doar de aspectul general preconizat și de funcționalitate. Acesta va fi șasiul afacerii tale în mediul online.

Costurile directe vor reflecta gradul de customizare dorit (față de forma inițială a platformei), nevoia de funcționalități suplimentare, aspectul general al site-ului (se pot folosi interfețe deja existente, gratuite sau nu, sau crea altele personalizate pentru business-ul tău). În această secțiune pot interveni probleme de tip financiar, costurile putând ajunge ușor de la câteva sute, la mii de euro.

Vestea bună este că, aceste plăți vor fi efectuate o singură dată pentru fiecare site în parte. Cu ajutorul unei mentenanțe atente, un site poate rezista ani buni de la creare și până la momentul când va fi considerat uzat, sau depășit din punct de vedere moral.

costul unui site web

 

4. Crearea de conținut optimizat pentru site, este unul dintre pașii de multe ori ignorați de către beneficiari. Nu de multe ori vei întâlni cazuri în care pozele nu sunt tăiate la dimensiune, textul nu e formatat (aranjat, editat) corespunzător, sau pur și simplu nu e conceput într-un mod profesionist.

Neacordarea unui interes pe măsură asupra acestor criterii, poate face ca investiția să fie total inutilă, generând frustrări de ambele părți (atât cea a beneficiarului, cât și a executantului).

Costurile implicate sunt cele pentru crearea fiecărui material în parte, fie că vorbim despre bannere, poze profesioniste, text pentru articole, clipuri audio & video, etc.

costul unui site web

 

5. Ultimul, dar nu și cel din urmă pas este mentenanța întregului site. Acest pas repetat ocazional, va asigura condițiile ideale pentru buna desfășurare a funcționalităților, menținerea site-ului nevirusat și a aspectului nealterat. Acest lucru va spori sănătatea site-ului, iar tu te vei putea bucura de el pentru o perioadă mult mai lungă.

Aceste costuri pot fi împărțite sub forma unui abonament lunar, cu update permanent, sau sub forma unei intervenții ocazionale.

costul unui site web

 

Odată cu parcurgerea acestor pași cu pixul pe hârtie, vei fi conștient de costul unui site web și de motivațiile acestuia. Secretul care stă în spatele fiecărui posesor de site, sunt beneficiile pe care acesta i le aduce, atât din punct de vedere financiar, cât și din punct de vedere social.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.