partile-cheie-ale-unui-site-web

Părțile cheie ale unui site web – pentru începători

Chiar dacă la prima vedere pare mai simplu, un site web este rezultatul muncii a nenumărați specialiști, din diferite domenii. Voi încerca să schematizez cât mai logic părțile cheie ale site-ului tău web, pentru a se regăsi în mediul online, după specificațiile tale și experiența noastră.

 

  • Informația înseamnă tot

Chiar dacă ai o afacere, un hobby interesant, sau un talent nemaipomenit și vrei să le arăți asta tuturor, site-ul tău va fi populat cu conținut de diferite tipuri. Chit că e o listă de prețuri, o descriere a serviciilor, un formular de contact, un blog, sau un videoclip cu pisici, acestea le vor transmite vizitatorilor diferite informații despre tine și talentul, pasiunea, sau serviciile pe care le prestezi.

 

  • Structură

Sunt multe idei care îți pot face site-ul aparte, dar toate trebuie să respecte o anumită structură logică și implementabilă… și în același timp: eficientă. Impresia pe care o lași clienților sau fanilor tăi trebuie să fie cât mai clară și convingătoare, nicidecum confuză. De la meniul principal, diferitele funcționalități, dispunerea informațiilor în pagină și structura de bază ale site-ului, trebuie gândite în prealabil.

 

  • Ambalaj vs Branding

Deși conținutul va fi purtătorul de mesaj pe care îl prezinți auditorului, imaginea pe care el și-o va forma despre tine sau afacerea ta va fi determinată și de ambalajul în care informația va fi împachetată. De aceea, pe lângă un conținut de calitate, trebuie să le oferi cititorilor și un design unic și atractiv, un stil de comunicare original și tot respectul pe care îl poți oferi.

 

  • Intuiție și așteptări

Mi website es tu casa – am putea spune. Ca vizitator, mă aștept să găsesc și la tine sau business-ul tău același stil, oferte și promisiuni pe care le-am văzut pe site. Aici poți găsi și-o bună oportunitate de dezvoltare personală, în cazul în care site-ul bate realitatea

Vânzările tale vor crește considerabil dacă vei reuși să construiești o relație puternică și intuitivă între afacerea ta (chiar site-ul tău) și clienți. Cei din urmă vor reacționa negativ la schimbări, surprize neplăcute, sau neseriozitate.

 

  • Găzduire

După lecția de psihologie și marketing, trebuie să vorbim și despre partea tehnică. Pentru ca site-ul tău să poată fi accesat de oriunde din lume, acesta are nevoie de un hosting. Adică o părticică dintr-un server și niște resurse puse la dispoziție doar pentru tine și vizitatori.

Ca să intrăm și mai mult în detalii, vei avea nevoie și de un nume unic, înregistrat, care va fi domeniul tău. Acesta poate fi [site-ultău].ro, .com, .org ș.a.m.d. În continuare, vei mai avea de furcă cu spațiul de stocare pe server, lățimea de bandă permisă, alte constrângeri și opțiuni care, în primă fază, nu te vor afecta prea mult.

 

  • Optimizare

Internetul funcționează după alte sisteme de valori, unde nu contează doar ce spui, ci și cum faci acest lucru, sau ce spun alții despre tine. Conținutul site-ului tău va trebui optimizat după aceste reguli, pentru a-i crește calitatea, vizibilitatea, dar și credibilitatea. Aici intră informațiile tip metadata, rich text, snippets, sitelinks, backlinks, external links, SEO, etc. Aceste date descriu conținutul site-ului tău după anumite standarde, ceea ce-l va face mai popular atât pe motoarele de căutare, cât și pe rețelele de socializare și nu numai.

 

  • Socializare

Nu multora le plac persoanele, sau constantele (ex), care nu se integrează, la fel e și în mediul online. Cu cât ești mai deschis spre comunicare, cu atât mai mult vei reuși să îți creezi o comunitate de cititori care te vor sprijini pe viitor. Marile imperii au fost construite din comunități mici.

 

Dacă ți-am fost de ajutor și ai înțeles care sunt părțile cheie ale unui site web, te rog să dai acest articol mai departe și să ne spui părerea ta în secțiunea de comentarii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *